Ustawa z 2006 r. o normach godzinowych kierowców

Według ustawy z 2006 r. pracodawcy w branży transportowej mają dbać o normy godzinowe pracy swoich pracowników. Pracodawcy musieli zobaczyć jakie znaczenie ma świetna praca kierowca po Polsce oraz za granicą, bez usprawiedliwionego powodu, nie może naruszać utrwalonej normy. Ta norma po wejściu w życie była dużą ulgą dla kierowców, którzy znacznie wielokrotnie, aby podwyższyć przychody w firmie były zmuszani do pracowania znacznej liczby godzin, przez co stanowili także zagrożenie dla innych kierowców. Zmęczenie powodowało zmniejszoną koncentracje oraz wydłużenie czasu reakcji, co niekiedy mogło prowadzić do trudnych sytuacji oraz kolizji. Czy występują jednak sytuacje w których można przekroczyć normy godzinowe? Tak, tylko muszą istnieć spełnione określone warunki. Po pierwsze musi być zapewnione bezpieczeństwo na drodze, jeżeli kierowca jest zbyt zmęczony, by kontynuować jazdę i może stanowić niebezpieczeństwo powinien zachować normy godzinowe, po drugie musi być to dokładnie określone w wykresówce wraz z podaniem informacji czemu kierowca przedłużył czas pracy. Szczególnie wielokrotnie powodem jest konieczność zatrzymania samochodu w miejscu nie zagrażającym bezpieczeństwu kierowcy, a dodatkowo innych członków ruchu.